EDUCATION:NEXT – Building Synergy and Exchanging Knowledge in EdTech konferencia

EDUCATION:NEXT – Building Synergy and Exchanging Knowledge in EdTech konferencia

A Magyarországi STEM Platform képviselete december 6-án az EdTech konferenciáján járt, melynek középpontjában az oktatástechnológiában rejlő üzleti, akadémiai és társadalmi potenciál került megvitatásra, nemzetközi szakemberek és vállalkozások által.

 Az EDUCATION:NEXT konferencia egy hiánypótló angol nyelvű platform, amely összeköti, beszélgetésre és cselekvésre készteti az oktatástechnológiai és oktatási rendszer nyitott gondolkodású szereplőit, a köz- és felsőoktatási intézmények vezetőit, szakértőit és innovatív pedagógusait, innovatív iskolai hálózatok vezetőit, tudásközpontok és élményközpontok közreműködőit, valamint magukat a vállalkozásokat.  

Az “EdTech Együttműködés” jövőjéről szóló panelbeszélgetés fontos betekintést nyújtott abba, hogy hogyan képes az ipar és az akadémia közösen működni az oktatás-technológia területén, különös hangsúlyt fektetve a tudás értékesítésére. A kerekasztal résztvevői között olyan meghatározó személyiségek voltak, mint Prof. Dr. Felde Imre az Óbudai Egyetem képviseletében, Janika Leoste a Tallinni Egyetemről és Uglješa Marjanović a Novi Sadi Egyetemről.

Prof. Dr. Felde Imre kiemelt feladata az Óbudai Egyetemen az ipari kapcsolatok koordinálása és az egyetemi szerepvállalás támogatása. Az ipari és üzleti szektorral való együttműködés szorosabbá tétele érdekében kiemelte az innováció fontosságát és az ipari szereplőkkel való közös projekteket, példaként említve egy virtuális valóság platformot, amely az oktatásban és az iparban is hasznosul.

Janika Leoste a Tallinni Egyetem képviseletében beszélt az együttműködési programjaikról, amelyek során a vállalkozásoknak lehetőséget adnak az egyetemi szférával való kapcsolatra és termékfejlesztésre. A tanárképzés fontosságára hívta fel a figyelmet, kiemelve, hogy az ipar és a piac igényei összekapcsolódnak az oktatásban.

Uglješa Marjanović a Novi Sadi Egyetemről kiemelte a digitális technológiák fontosságát az oktatásban, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy az eszközöknek való megfelelő és hatékony felhasználásra is szükség van a tanárok és professzorok részéről.

A Kersánszki Tamás által moderált beszélgetésben az is felmerült, hogy a digitális képességek és az AI (mesterséges intelligencia) megszerzése mellett más készségek, például a robotika vagy az ember-gép interakció terén is jelentős előrelépésekre van szükség az oktatásban.

A panel résztvevői hangsúlyozták az ipar és az akadémia közötti szorosabb kapcsolat fontosságát, és megosztottak sikertörténeteket az együttműködésről. Emellett kihangsúlyozták az akadémiai kutatók és fejlesztők szerepét abban, hogy az általuk létrehozott tudás szolgáltatás formájában eljusson az ipari szektorhoz.

Összességében a panelbeszélgetés arra összpontosított, hogy hogyan lehet a legjobban összehangolni az oktatás-technológia területén az ipart és az akadémiát a tudás értékesítése érdekében, valamint kiemelték a jövőbeli együttműködési lehetőségeket és kihívásokat.

A rendezvény az Edtech Talents, illetve a DigitalTech EDIH projektek közreműködésében, a magyarországi EdTech ökoszisztéma aktív támogatásával valósul meg. 

Share this post