10okt
2023. október 6-án tartottuk a DIGITEACH Erasmus+ Multiplikációs Eseményt, melyen bemutattuk a DIGITEACH projektet és a projekt során létrehozott OER (Open Educational Resources) virtuális tanulási közösségi platformot.
A COVID-19 világjárvány a történelem legnagyobb zavarát okozta az oktatási rendszerekben, amely az Európai Unió valamennyi tagállamában sok diákot érintett, és egyedülálló kihívások elé állította a tanulás és tanítás minden típusát és szintjét.
A válság megmutatta, hogy nincs digitális integráció társadalmi integráció nélkül, és a hátrányos társadalmi-gazdasági háttérrel rendelkező tanulók (migránsok, menedékkérők, fogyatékkal élő és sajátos nevelési igényű tanulók) voltak és még mindig azok, akiket a leginkább érintett a világjárvány.
Ezt az összefüggést figyelembe véve a DIGITEACH célja a tanulás folyamatosságának biztosítása valamennyi iskolai tanuló számára – különös tekintettel a sajátos nevelési igényű és a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarban (ADHD) szenvedőkre – a digitális eszközök és módszerek alkalmazásával a minőségi és inkluzív oktatás biztosítása érdekében.
A DIGITEACH innovatív pedagógiai megközelítést alkalmaz az új technológiai eszközök használatára vonatkozóan, amely nem csak technológiaorientált, hanem tanárközpontú is, és az egyes partnerországok mintegy 210 tanárának/pedagógusának bevonásával zajlik (országonként 30 résztvevővel).
A DIGITEACH tehát reagálni kíván arra az igényre, hogy továbbfejlesszük a tanárok digitális kompetenciáit, elősegítve részvételüket a folyamatos szakmai fejlődésben, bevonva őket a jövőbeli szakpolitikák kialakításába és elősegítve jólétüket.
A DIGITEACH multiplikációs eseményen résztvevők:
A rendezvényen tanárok, oktatási dolgozók, ifjúságsegítők, fiatal kutatók vettek részt. Ez a rendezvény lehetőséget kínált arra, hogy megismerkedjenek a projekttel és a platformmal, és megosszák gondolataikat és véleményeiket.
Prof. Dr. Molnár György Dékáni köszöntő beszéde után, Márton Zoltán projekt koordinátor tartotta meg nyitóelőadását a projekt hátterének, célkitűzéseinek ismertetéséről, valamint az eredmények térhatásairól. Őt Dr. habil. Holik Ildikó és Dr. habil. Sanda István Dániel előadásai követték, az Óbudai Egyetem által indított kutatások, valamint a fejlesztett tananyagok interaktív bemutatásával.
Ebédszünet után pedig Márton Zoltán vezetésével a résztvevőknek lehetőségük nyílt egy workshop keretein belül együtt felfedezni a platform kínálta lehetőségeket.
Az Európai Unió támogatásával. A kifejtett nézetek és vélemények azonban kizárólag a szerző(k)éi, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy az Európai Oktatási és Kulturális Végrehajtó Ügynökség (EACEA) véleményét. Sem az Európai Unió, sem az EACEA nem tehető felelőssé ezekért.
Futó pályázatunk: Teachers go digital. Digital skills, technologies and pedagogies for teaching and... read more
Előadás az etiópiai tanárképzési reformokról és a STEM területek oktatásáról 2024. március 7-én... read more
Belga, Magyar, Lengyel és Török partnerekkel folytatott stratégiai együttműködésünkben digitális alapú, egymásra... read more
Az Óbudai Egyetem STEM Irodája is részt vesz előadásokkal a határon túli... read more
Az Óbudai Egyetem STEM Irodája, és a Magyarországi STEM Platform, a szlovák... read more
Az elmúlt hét rendkívül sikeres volt a LEGO robotika tábor szempontjából. LEGO programozás... read more
Márton Zoltán Gyömrőn járt, a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú... read more
A STEAM felsőoktatási innovációért járó Lueny Morell-díj a természettudományok, a technológia, a... read more
Az Óbudai Egyetem STEM Iroda - Magyarországi STEM Platfrom, az Európai Unió... read more
„Fókuszcsoportos interjúk a műszaki hallgatok körében". Az Óbudai Egyetem STEM Irodája a... read more
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-szukseges-sutik | 1 year | No description |