SOBER Erasmus+ Multiplikációs Esemény, Edelényben
marton.zoltan2023-05-02T12:43:52+02:00A “Social Skills Development and STEM for a better life – SOBER” Erasmus+ projekt megvalósításának jegyében, az első multiplikációs esemény, az Edelényi Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskolában (konzorciumi partnernél) került sor, az Óbudai Egyetem (konzorciumvezető) szervezésében, 2023.04.24-én.
Kersánszki Tamást, projektvezetőt, az Óbudai Egyetem STEM Iroda – Magyarországi STEM Platform vezetőt kérdezte Edelény Városi Televízió arról, hogyan és miképpen tud segíteni az iroda és a platform az SNI tanulóknak és pedagógosoknak.
Plenáris előadások
A 80 érdeklődővel övezett alkalmat Dr. Orosz Atanáz, miskolci megyéspüspök nyitotta meg, kiemelve a projekt összefüggéseit a vallás tanításaival.
Molnár Oszkár, Edelény város polgármestere is köszöntötte a résztvevőket. Ezt követően Barta József, az innovatív általános iskola intézményvezetője bíztatta a jelen levő pedagógusokat, hogy ezen az úton haladva érhető el változás a szektorban, és megtisztelő szavaival köszönte meg az Óbudai Egyetem konzorciumi partneri felkérést.
Az Óbudai Egyetem STEM Iroda részéről, Márton Zoltán, projekt koordinátor tartotta meg nyitóelőadását, az Erasmus+ projekt háttéréről, célkitűzéseiről, prioritásairól és eredményeinek rövid ismertetésével, megerősítve a projekt mottót: „A hátrány nem a végzet”
Katona Erzsébet, szakmai vezető, gyógypedagógus (oligofrén és szurdopedagógus) Zilinyiné Gál Rita, gyógypedagógus, logopédus fejlesztőtanárok előadásával az érdeklődők megismerkedhettek a tananyagfejlesztés mivoltával, az IO1 projekt eredményeket illetően, ide értve: Komplex fejlesztési stratégia terv, papír alapú munkafüzetek, digitális tananyagok, bemutató órák és előadások, 120 kidolgozott feladat a kulcskompetenciák fejlesztéséhez.
Kirchhof Sándor az Óbudai Egyetem STEM Irodájának játékfejlesztője bemutatta az innovatív web platform működését, és fejlesztési céljait az IO2-t illetően, próbafeladattal, megjegyezve, hogy az IO1-ben kidolgozott 120 feladat teljes egészében elérhető és használható.
Katona Erzsébet prezentálta az SNI tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztésére létrehozott oktatási anyagokat (ISCED 1-3. szinten), Kirchhof Sándor szemléltette a web platform feladatszerkesztő modulját/funkciót, próbafeladattal, amely segítségével a szakképzésben résztvevő 9-10. évfolyamos tanulónak lehetősége nyílik feladatot szerkeszteni az általános iskolások részére.
Katona Erzsébet bemutatta a külföldi konzorciumi partnerek (Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Fundacija, Hacettepe Bilim Merkezi Egitim) által készített IO4-IO5 projekt eredményeket, ide értve a tanárok és szülők továbbfejlesztéséhez készített CPD kurzust és a háztartásbeli eszközökre alapozott mérnöki gyakorlatok integrációját a web platformhoz.
Bialkó Mária, a Miskolci Egyházmegye Közfeladatellátó Intézményei Fenntartójának igazgatóasszonya megköszönte a jelenlévők részvételét és hálás, hogy az iskola részese ennek a projektnek, valamint az SNI és hátrányos tanulók fejlesztésében ennyire elhivatott.
Kersánszki Tamás szakmai vezető mondatai zárták a plenáris előadásokat, ahol gyerekeink életére, továbbfejlődésére, jelentőségére hívta fel a nagyérdemű figyelmét. Hozzáfűzte, hogy a projekt segítségével az érintett tanulóknak lehetőségük lesz a felzárkózásra és csökkenteni tudjuk az egyenlőtlenségekből fakadó nehézségeket.
Külön köszönet illeti, a multiplikációs eseményen nem előadó, de a háttérben kiemelt munkát végző kollégákat:
Erdélyi-Kovács Ágota – a nyomtatható munkafüzetek grafikai megálmodója.
Katona Zita – a web platformon fellelhető 1100 grafikai objektum megálmodója.
Molnár Simon – a pályázat projekt menedzsere
Próbaórák / Workshop
Fedorné Kőhalmi Éva és Zilinyiné Gál Rita (Szent Miklós Görökatolikus Általános Iskola pedagógusainak) közreműködésével két osztályteremben 5-5 tanuló segítségével próbaórát (workshop) tartottunk, ahol az eseményen résztvevő pedagógusok, szakértők, intézményvezetők részére. A tanulók ügyesen megoldották a feladatokat, majd pedig a vendégeknek adták át helyüket, így ők is kipróbálhatták a webes platform adta feladatokat, valamint a munkafüzeti feladatokat is.