A Mesterséges Intelligencia éve az oktatásban: Sikeres workshop zárult a STEM tanárok számára

A Mesterséges Intelligencia éve az oktatásban: Sikeres workshop zárult a STEM tanárok számára

2023 joggal érdemelte ki a „Mesterséges Intelligencia Éve” címet, köszönhetően a ChatGPT-hez hasonló generatív modellek áttörésének, melyek az MI személyes használatát bárki számára elérhetővé tették. Ez a dinamikus változás már nem csupán egy távoli jövőkép, hanem a mindennapjaink és egész iparágak átalakulásának valósága.

Az oktatás területe is aktívan reagál erre a fejlődésre. A diákok elkezdték integrálni az MI-alapú technológiát tanulmányaikba, ami új kihívások elé állította a pedagógusokat. A hiteles MI-kommunikáció a tanórákon és a gyakorlati tudásátadás módszerei kulcsfontosságúvá váltak. Világossá vált, hogy az új digitális kompetenciák elsajátítása elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia hamarosan az edukáció szerves részévé válik.

E felismerés jegyében az Asura Technologies az Óbudai Egyetemmel és a Skoollal karöltve egy sikeres, egyedülálló egynapos ingyenes workshopot szervezett általános- és középiskolai STEM-tanárok, valamint a STEM-tudományok iránt érdeklődő oktatók számára. A rendezvény interaktív előadások keretében nyújtott betekintést a mesterséges intelligencia működésébe, sőt, a résztvevők a programozás alapjaival is megismerkedhettek.

A workshop nagy érdeklődés mellett zajlott, és lehetőséget teremtett a pedagógusok számára, hogy közösen gondolkodjanak a jövő oktatásának alakításáról. A résztvevők választ kaphattak olyan fontos kérdésekre, mint:

  • Hogyan és miért működnek a neurális hálók?
  • Milyen innovatív módszerekkel lehet színesebbé tenni az informatika órát?
  • Hogyan támogatható a diákok Python nyelv elsajátítása és az emelt szintű érettségire való felkészülése?
  • Hol lehet a ChatGPT helye az oktatási folyamatban, mind a tanári munka, mind a diákok tanulása szempontjából? Milyen tanulságokat lehet ebből a technológiából a diákoknak átadni?
  • Mit takar a moral machine fogalma, és milyen etikai dilemmákat vet fel a mesterséges intelligencia?
  • Milyen perspektívák nyílnak a továbbtanulás terén azok számára, akik kiemelten érdeklődnek az MI iránt?

A workshop sikeresen zárult, értékes tudással és inspirációval gazdagítva a résztvevő pedagógusokat. A rendezvény bebizonyította, hogy a tanárok elkötelezettek a jövő oktatásának alakítása iránt, és nyitottak a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek megismerésére és integrálására a tanítási gyakorlatukba. A közös tanulás és eszmecsere értékes alapot teremtett egy értékteremtő MI-stratégia jövőbeli kidolgozásához az oktatásban.

Az eseményt az RRF-2.1.2-21-2022-00019 azonosítószámú, „Gyakorlatorientált képzésfejlesztés az Óbudai Egyetemen az Ipar 4.0 jegyében” című pályázat társfinanszírozásával valósítottuk meg.

Share this post