Óbudai Egyetem sikerei a DigiEduHack Hungary eseményen!
marton.zoltan2025-11-17T14:51:32+02:00Az Óbudai Egyetem hallgatói csapata – Pete Luca és Lenkei Dániel – kiemelkedő teljesítménnyel harmadik helyezést ért el a DigiEduHack Hungary versenyen, amelyet az Európai Bizottság kezdeményezésére, az EduTech Hungary Zrt. és az EdTech Koalíció szervezett. Az egyetem a megmérettetésen nemcsak versenyzőként, hanem szakmai támogatóként is jelen volt: független mentorként Márton Zoltán segítette a csapatokat, akinek szakmai munkáját a résztvevők és a szervezők egyaránt nagyra értékelték. A siker tovább erősíti az Óbudai Egyetem elkötelezettségét a hazai digitális oktatási innováció iránt.
Hallgatóink, Luca és Dániel harmadik helyezése a DigiEduHack Hungary versenyen
Pete Luca, Ipari termék- és formatervező mérnökhallgató, az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Karán, míg csapattársa Lenkei Dániel, gépészmérnök hallgató, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karán végzi alapszakos tanulmányait.
Hallgatóink jelentkeztek erre az oktatástechnológiai megmérettetésre, és 2025. november 15-én, a hackathon első napján design thinking és mesterséges intelligencia tematikájú workshopokon vettek részt. A képzések után megkezdték ötleteik kidolgozását (ideation), valamint céljaik meghatározását, olyan megoldások keresésével, amelyek az etikus MI használatával csökkenthetik a digitális túlterhelést és a figyelemelterelést.
2025. november 16-án megkezdődött a kidolgozás és tervezés (design & prototyping) szakasza, ahol az ÓE hallgatói figyelembe vették a különböző szakterületekről érkező mentorok tanácsait, és ezeket a pitch-re való felkészülés során hatékonyan alkalmazták is. Az ötletük prezentációját több mentor is pozitívan értékelte, aminek eredményeként a csapat harmadik helyezést ért el.



Mentorunk, Márton Zoltán közreműködése
Márton Zoltán, az Óbudai Egyetem STEAM Irodájának és a Magyarországi STEAM Platformnak a vezetője szoros együttműködést ápol az EdTech Koalícióval és az EduTech Hungary-vel, ennek egyik kiemelt példája a Dr. Fenyvesi Kristóffal közösen tartott előadásuk az EdTech Summit 2025 rendezvényen.
E partnerség természetes folytatása volt, hogy közelgő DigiEduHack oktatástechnológiai hackathon-on az Óbudai Egyetem szakmai partnerként működjön közre, ő maga pedig mentorként segítse a résztvevő csapatokat.
Márton Zoltán személyes beszámolójában kiemelte, milyen inspiráló volt látni, hogy az egyetemi hallgatói csapatok olyan megoldásokon dolgoztak, amelyek az etikus MI használat eszközeivel támogatják a felhasználók önállóságát, tudatosságát és digitális jóllétét, miközben tiszteletben tartják az adatvédelem és az átláthatóság alapelveit. Mentorálási munkáját a szervezők, a mentortársak és a csapatok egyaránt elismerték.
Márton Zoltán szerint az ilyen események különösen értékesek, mert a szektorok közötti együttműködés mellett valós visszajelzéseket adnak az oktatásfejlesztés aktuális igényeiről – és az ezekre adott lehetséges megoldások első demóit is közvetlenül a célközönségtől láthatjuk.


Az Óbudai Egyetem hozzájárulása a digitális oktatási innovációhoz
Az EU STEM Coalition csatornáin keresztül már korábban információt kaptunk az Európai Bizottságtól a DigiEduHack idei fordulójáról, és úgy láttuk, hogy ez kiváló lehetőséget teremt az EdTech Talents Horizon Europe projektünkhöz, valamint a korábbi DigiEduHack eseményeken való részvételünkhöz való kapcsolódásra.
Az Óbudai Egyetem STEAM Irodája és a Magyarországi STEAM Platform nevében örömmel támogatunk minden olyan kezdeményezést, amely a fiatal generáció önállóságát, tudatosságát és digitális jóllétét erősíti. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy csatlakozzunk az EduTech Hungary Zrt. és az EdTech Koalíció által szervezett eseményhez.
Az Óbudai Egyetem innovációs ökoszisztémája mellett jelentős erőfeszítéseket tesz a STEAM és az EdTech kutatás-fejlesztés erősítéséért is. Az intézmény kiemelt figyelmet fordít a kutatások és fejlesztések összehangolására ezen a területen, amelynek köszönhetően számos meghatározó szakmai eredményt és együttműködést tudhat maga mögött.