Zajlik a Booster Alapprogram, a STEAM Kiválósági Program (2025/26) alapozó tehetségprofilja

Zajlik a Booster Alapprogram, a STEAM Kiválósági Program (2025/26) alapozó tehetségprofilja

A STEAM Kiválósági Program célja a 12. évfolyamos középiskolás tanulók tehetséggondozása a STEAM (természettudomány, technológia, mérnöki tudományok, művészet és matematika) területein.

Ahogyan ezt a tehetségprogram megnyitó eseményről írt cikkünkben (A jövő mérnökei már nálunk vannak! Elindult a 2025/26-os STEAM Kiválósági Program!) is kiemeltük, a tehetségprogram felépítése öt tematikus tehetségprofil szerint történik, amelyekből a tanulók érdeklődési körüknek és erősségeiknek megfelelően kettő profilt választanak.

Október folyamán a BOOSTER alapprogram zajlik – Prof. Dr. Rajnai Zoltán rektorhelyettes és Prof. Dr. Lazányi Kornélia vezetésével, melynek keretében az első héten 3 foglalkozás zajlott le.

A 2025. október 16-17-én megtartott foglalkozások nem csak az ösztöndíjas fiataloknak, hanem kifejezetten róluk szóltak. Prof. Dr. Lazányi Kornélia tartott önismereti és pályaorientációs, valamint karriertervezés témájában foglalkozást. Tafferner-Gulyás Viktória pedig angol nyelven vezetett online szövegértési gyakorlatot.

Prof. Dr. Lazányi Kornélia így fogalmazott: „a foglalkozások arra hivatottak, hogy a résztvevő jövő tehetségei felfedezzék, milyen erősségeik, értékeik és motivációik mozgatják őket és hogyan tudják ezeket tudatosan beépíteni a pályaválasztásukba. Nem sablonos tesztek, hanem valódi önismereti helyzetek, játékos gyakorlatok és őszinte beszélgetésekben volt részük.”

Itt megtanulhatták, hogyan tervezzék karrierjüket tudatosan – nem csak „mik szeretnének lenni”, hanem hogyan jutnak el oda. Szó volt célokról, döntésekről, motivációról, stresszről, időgazdálkodásról és arról is, hogyan találhatják meg a saját útjukat a 21. század gyorsan változó világában.

Tafferner-Gulyás Viktória a „Mesterséges intelligencia és társadalom” témájára összpontosított, melynek célja, hogy fejlessze a diákok angol nyelvi tudományos olvasási szókincsét és kritikai gondolkodási készségeit.

A foglalkozás után az oktató így nyilatkozott: „A diákok bővítették akadémiai szókincsüket, gyakorolták az olvasott szöveg értelmezését és a kritikai elemzést és elgondolkodtak a mesterséges intelligencia társadalmi következményein.”

A Booster alapprogram október folyamán, még három érdekes és hasznos témájú tevékenységgel bővül. Ilyen például a hatékony tanulást segítő technikák (pl. SQ3R technikák), digitális jólét és a tehetségprofil kiválasztást segítő egyéni konzultációs modul.

A képekért köszönet Sárai Juditnak.

Share this post