Sikeresen zárult a STEM Kiválósági Program első modulja

Sikeresen zárult a STEM Kiválósági Program első modulja

STEM Kiválósági Programunk a Nemzeti Tehetség Program finanszírozásával valósul meg az NTP_STEM_24_0011 azonosító kódú pályázat keretében.

Az első modul, „Akadémiai angol STEM területeken belül” címmel, az angol nyelvű tudományos kommunikáció alapjaira fókuszált. A foglalkozásokat Tafferner-Gulyás Viktória vezette, aki az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karának elismert oktatója. Viktória gazdag oktatási tapasztalattal rendelkezik, és az akadémiai angol (EAP) területén végzett munkája során számos diákot segített tudományos pályafutásuk kezdetén.

Akadémiai angol STEM területeken belül – A nyelvi készségek fejlesztése

  • Az angol nyelv szerepe a STEAM területeken: A diákok megismerkedtek az angol nyelv jelentőségével a nemzetközi tudományos publikációk és együttműködések világában.
  • Akadémiai és technikai szókincs: A résztvevők elsajátították azokat az alapvető szókincselemeket, amelyek elengedhetetlenek a tudományos szövegek pontos megértéséhez és a szakmai kommunikációhoz.
  • Tudományos szövegek olvasása és elemzése: Az SQ3R módszer segítségével (áttekintés, kérdezés, olvasás, visszamondás, átnézés) a diákok megtanulták, hogyan dolgozzanak fel komplex tudományos szövegeket.
  • Tudományos cikkek összefoglalása: A diákok gyakorolták a lényegretörő összefoglalást, különös figyelmet fordítva az érvek, eredmények és bizonyítékok kiemelésére.
  • Akadémiai viták és prezentációs készségek: A résztvevők csoportos viták során fejlesztették érvelési készségeiket és a vizuális elemek használatát tudományos prezentációkban.
  • Modern technológiai eszközök: A foglalkozások során megismerték a Zotero, Mendeley, Hypothesis, Notion és Readwise platformokat, amelyek hatékonyabbá teszik a tanulást és a kutatást.

Betekintés a következő modulokba

A program következő moduljaiban a résztvevők tovább mélyíthetik ismereteiket és készségeiket, miközben izgalmas és gyakorlatorientált tevékenységekben vesznek részt. A motivációs tréningek és önismereti foglalkozások célja, hogy a diákok magabiztosabbá váljanak, és felismerjék személyes és szakmai céljaik elérésének útjait. Az elektronikai foglalkozások során nemcsak az alapvető elektronikai ismereteket sajátítják el, hanem a Lego Mindstorms EV3 segítségével önállóan működő Mars-járó szimulációkat készítenek, amelyeket különféle „marsi” küldetések megoldására programoznak. Emellett a Minecraft modok programozásával a diákok az algoritmikus gondolkodást és a programozás alapjait tanulják meg, miközben egy fenntartható, zöld energiával működő városállamot szimulálnak. Ezek a modulok nemcsak gyakorlati ismereteket nyújtanak, hanem hozzájárulnak a kreativitás, a problémamegoldó képesség és az önálló gondolkodás fejlesztéséhez is.

Egyértelmű siker és motiváció

Az első modul sikere mutatja, hogy a diákok rendkívül motiváltak, és készen állnak az újabb kihívásokra. A STEM Kiválósági Program nemcsak tudományos ismeretekkel gazdagítja a résztvevőket, hanem segít abban is, hogy önbizalmat szerezzenek és felfedezzék a helyüket a STEM területeken. A program továbbra is izgalmas lehetőségekkel várja a diákokat, hogy feltárják a tudomány és a technológia határtalanságát.

Share this post