Sikerrel zártuk a STEAM Kiválósági Program Booster alapprogramját!
arany.barna.dora2025-11-21T14:22:58+02:00Örömmel jelentjük, hogy a STEAM Kiválósági Program első, kötelező szakasza, a BOOSTER Alapprogram tegnap sikeresen lezárult!
A BOOSTER Alapprogramról
A BOOSTER Alapprogram minden ösztöndíjas diák számára elengedhetetlen volt. A program célja a célzott kompetenciafejlesztés, a tudatos pályaorientáció, valamint egy személyre szabott fejlődési út megalapozása volt, ezzel felkészítve a résztvevőket a STEAM különböző területein való elmélyülésre. A programot Prof. Dr. Rajnai Zoltán és Prof. Dr. Lazányi Kornélia vezették, a jövőre fókuszálva.
Foglalkozások Összefoglalása
A program öt interaktív foglalkozása során a résztvevők olyan elengedhetetlen 21. századi készségeket sajátítottak el, melyek kulcsfontosságúak a továbbtanulásuk és a jövőbeni karrierjük szempontjából:
- Online szövegértési gyakorlat Tafferner-Gulyás Viktóriával: A digitális információáradat korában a hatékony szövegértés elengedhetetlen. A foglalkozás célja az volt, hogy fejlessze a diákok képességét a komplex online szövegek gyors és kritikus feldolgozására, megalapozva a tudományos anyagok megértését.
- Önismereti és pályaorientációs foglalkozás és Karriertervezés gyakorlata Prof. Dr. Lazányi Kornéliával: A két alkalom során a résztvevők felfedezhették, milyen erősségek, értékek és motivációk mozgatják őket, és hogyan építhetik be ezeket a tudatos pályaválasztásba. Nem sablonos tesztek, hanem valódi önismereti helyzetek, játékos gyakorlatok és őszinte beszélgetések várták a diákokat. A második alkalmon a tudatos karriertervezés volt a fókuszban, ami túlmutat a puszta „mi szeretnél lenni?” kérdésen, és megmutatja a résztvevőknek, hogy hogyan jutsz el oda. Szó esett célokról, döntésekről, stresszről, időgazdálkodásról, és arról, hogyan találhatják meg a saját útjukat a 21. század gyorsan változó világában.
- Hatékony tanulást segítő SQ3R technikák Tafferner-Gulyás Viktóriával: Ez az interaktív foglalkozás bemutatta a résztvevő diákoknak az SQ3R-t (Survey, Question, Read, Recite, Review), egy bevált módszert a komplex akadémiai és tudományos szövegek olvasására és megértésére. Gyakorlati feladatokon keresztül a résztvevők elsajátították, hogyan kell hatékonyan áttekinteni, kérdéseket feltenni, olvasni, felidézni és átismételni a tudományos anyagokat. A fókusz a megértés, a memória és a kritikus gondolkodás képességeinek fejlesztésén volt – ami elengedhetetlen a STEAM-tanulmányokban való sikerhez és azon túl is.
- Digitális jólét és információbiztonság a mindennapokban Prof. Dr. Rajnai Zoltánnal és Márton Zoltánnal: A foglalkozás célja az volt, hogy a diákok megértsék, milyen veszélyeket és lehetőségeket rejt a digitális világ, és hogyan tudnak tudatos, biztonságos és felelős internethasználókká válni. A program gyakorlati példákon keresztül mutatta be, miként használják ki a kiberbűnözők az emberi tényezőt az információk megszerzésére, valamint hogyan ismerhetők fel a mindennapokban megjelenő online megtévesztések, adathalász kísérletek és hamis üzenetek. A résztvevők megtanulták, hogyan védhetik személyes adataikat, jelszavaikat és digitális identitásukat. A foglalkozás a digitális jólét, a kiberbiztonság és a társas felelősség témáit kapcsolta össze.





Mi következik?
A BOOSTER Alapprogram sikeres elvégzésével a diákok készen állnak a program következő, izgalmas szakaszaira. Itt már a választott tehetségprofiljukban (Digitális tervezés/ Fenntartható építészet/ Mesterséges intelligencia/ Tudományos gondolkodás) fognak mélyebben elmerülni.
Gratulálunk minden résztvevőnek a sikeres programzáráshoz!