A képzelet életre kel: Lezárult a STEAM Kiválósági Program Digitális tervezés tehetségprofilja

A képzelet életre kel: Lezárult a STEAM Kiválósági Program Digitális tervezés tehetségprofilja

Örömmel jelentjük, hogy a STEAM Kiválósági Program egyik legnépszerűbb szakterülete, a Digitális Tervezés tehetségprofil alapprogramja is sikeresen a végéhez ért! A résztvevők Nagyné Dr. Szabó Orsolya vezetésével a modern 3D modellezéstől a digitális gyártástechnológiákig bepillantást nyertek a mérnöki innováció és a design világába.

A program célja az volt, hogy megtanítsa a diákoknak, hogyan kelthetik életre a képzeletüket a legkorszerűbb szoftverek és gyártástechnológiák segítségével, megalapozva egy jövőorientált tervezői vagy mérnöki karriert.

A tehetségprofil programja rendkívül gyakorlatias és interaktív volt, a diákok a legkülönfélébb ipari eszközökkel dolgozhattak:

A 3D tervezés három Arca: Divat és Építészet és Mechatronika

A résztvevők három különböző szakterületen is próbára tehették magukat a 3D modellezés terén:

Digitális Divattervezés a Style3D | ASSYST-tel Nagyné Dr. Szabó Orsolya és Koleszár András vezetésével: A modern divatipar digitális eszközeivel ismerkedtek meg a diákok. Ez a programcsalád lehetővé teszi, hogy a ruhák még a varrás előtt, 3D-ben keljenek életre. A 2D-s szabásmintákat összekötve a 3D-s látványtervezéssel, a felhasználók valósághűen láthatták, hogyan viselkedik az anyag a testen, búcsút intve a fizikai mintadaraboknak. A Style3D Studio, Fabric és Cloud rendszereket használva a tervezés gyorsabb, pontosabb és környezetbarátabb lett.

Építészeti Tervezés az ARCHLine.XP-vel szintén Nagyné Dr. Szabó Orsolya és Koleszár András vezetésével: Itt az építészet és a lakberendezés szerelmesei találták meg a számításukat. Az ARCHLine.XP segítségével a diákok 3D-ben alkothatták meg saját szobájukat, lakásukat vagy akár egy egész házat. Falakat építhettek, bútorokat helyezhettek el, színekkel, textúrákkal és fényekkel kísérletezhettek, megtanulva, hogyan lesz egy kreatív ötletből megvalósítható terv.

A Digitális Gyártás Alapjai: 3D Nyomtatás Műhely: Fodor Attila foglalkozása átfogó képet nyújtott a mechatronikai rendszerek alapjairól és a digitális gyártástechnológiákról. A diákok megismerkedtek a 3D nyomtatás eljárásaival (FDM és gyantás technológiák) és anyagaival. Bemutatásra kerültek a modern CAD tervezőprogramok (Blender, Fusion 360), a 3D fájlformátumok és a slicer szoftverek (G-code) működése. A gyakorlati rész a nyomtatási paraméterek finomhangolására fókuszált, kitérve olyan jövőbeli kutatási irányokra is, mint a bioprintelés és a generatív AI.

Fodor Attila másik, Mérnöki Szemlélet Játékokkal című foglalkozásán a mérnöki gondolkodás alapjai játékos és interaktív módon kerültek bemutatásra: a problémamegoldás, tervezés, tesztelés és optimalizálás került fókuszba. A foglalkozáson kiderült, hogy a szórakoztató kísérletek mögött is mérnöki elvek és fizikai törvények állnak. A Spagetti híd verseny és a Labirintusverseny szemléltette a szerkezeti szilárdságot és a rendszeroptimalizálást. A SteamCraft nevű Minecraft mod által hozzáadott környezetvédelmi és fenntarthatósági oktatást célzó extra kihívásokat kellett csoportosan megoldaniuk a diákoknak. A gamifikált oktatásmódszertan beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a foglalkozáson aktív volt a részvétel, jó volt a hangulat és még a feladatok is teljesítésre kerültek.

A tudásszerzés után a tehetségprofilt ezúttal is Egyéni konzultáció zárta, amely során a diákok személyre szabott visszajelzést kaptak, és megvitathatták további fejlődési útjukat a szakemberekkel.

Gratulálunk minden résztvevőnek a Digitális Tervezés tehetségprofil sikeres lezárásához!

Share this post