TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS
Innovatív oktatás módszertani és technológiai megoldások a STEM területén.
Célunk, hogy a közoktatásban és a felsőoktatásban résztvevő tanárok az IKT eszközöket, és a kapcsolódó szakmódszertant elsajátítsák, és gyakorlatban is megerősítsék készségeket és képességeket.
További részletek »GYEREKEGYETEM
A nyári gyerekegyetem célja, hogy gyakorlatias, ismeretterjesztő és játékos formában mutassuk be a digitalizáció világát.
A témában jártas és gyakorlott pedagógus vezetésével a gyerekek megismerkedhetnek a legújabb technológiákkal és azok lehetőségeivel.
További részletek »
ÉLVONALBELI KUTATÓK AZ OSZTÁLYTEREMBEN
A program keretében olyan kutatók tartanak előadásokat kiemelt kutatási területekről, melyek a világ élvonalába tartoznak.
A cél, hogy a legújabb kutatási eredmények megosztásával, új módszerekkel és oktatási tartalommal és praktikus tanácsokkal támogassák azon oktatókat, tanárokat, akik az MTMI területén oktatnak.
További részletek »IT REVOLUTION KIÁLLÍTÁS
Augusztus 2-án megnyitotta kapuit Kutor László tanár úr IT Evolúció nevű kiállítása.
Bécsi út 96/B alatt megtekinthetik az információtechnológia fejlődését bemutató gyűjteményt, mely a korai körzőktől napjaink szuperszámítógépeiig rengeteg izgalmas berendezést foglal magába.
További részletek »A STEAM felsőoktatási innovációk jutalma: A Lueny Morell-díj
A STEAM felsőoktatási innovációért járó Lueny Morell-díj a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudományok, a művészetek és a matematika (STEAM)... read more
“Tanulj élethosszig és alakítsd a tantervet a tanulók boldogságához!” – Dr. Fekede Tuli, Etiópiából
Előadás az etiópiai tanárképzési reformokról és a STEM területek oktatásáról 2024. március 7-én Dr. Fekede Tuli, az etiópiai Kotebe University of... read more
EDUCATION:NEXT – Building Synergy and Exchanging Knowledge in EdTech konferencia
A Magyarországi STEM Platform képviselete december 6-án az EdTech konferenciáján járt, melynek középpontjában az oktatástechnológiában rejlő üzleti, akadémiai és társadalmi... read more
EU STEM Coalition: Taskforce meeting az ukrán STEM-oktatás támogatására
A STEM iroda munkatársai, Kersánszki Tamás, oktatásfejlesztő és Márton Zoltán projekt koordinátor november 28-30. között a Magyarországi STEM Platform képviseletében... read more
Pályaorientációs nap a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában
Márton Zoltán Gyömrőn járt, a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményében, ahol a pályaorientációs nap keretében... read more
Sikerrel zárult 2020-ban indult Erasmus+ projektünk, a SOBER
2023.10.11-én, brüsszeli zárókonferenciával és projektértekezlettel zárult le 2020-ban indult Erasmus+ projektünk. Konzorciumi partnereinkkel (belga, lengyel, magyar és török) együtt a... read more
EU STEM Coalition projekt megbeszélés & CoVE Fórum – Amszterdam
Márton Zoltán, projekt koordinátor, az Óbudai Egyetem STEM Iroda - Magyarországi STEM Platform képviseletében szeptember végén az EU STEM Koalíció... read more
DIGITEACH Erasmus+ Multiplikációs esemény, Budapest
2023. október 6-án tartottuk a DIGITEACH Erasmus+ Multiplikációs Eseményt, melyen bemutattuk a DIGITEACH projektet és a projekt során létrehozott OER... read more
Egyedülálló Gyerekegyetemi Tábort indít az Óbudai Egyetem STEM Irodája Józsefvárosban, az Óbudai Egyetem – Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karon. Az „Okos és biztonságos épületek fejlesztése a Minecraft világában” elnevezésű táborban az épületautomatikával, az épületfelügyelettel, az ipari vezérlőrendszerekkel, valamint ezek biztonságtechnikai, és információvédelmi hátterével, eszközeivel foglalkozhatnak a táborozók. Kattintson ide további részletekért!
Egyedülálló Gyerekegyetemi Tábort indít az Óbudai Egyetem STEM Irodája Józsefvárosban, az Óbudai Egyetem – Neumann János Informatikai Karon. A „Szigetváros fejlesztése zöld energiával a Minecraft világában” elnevezésű táborban a megújuló energiaforrások és a zöld alternatívák rendszerszintű működésével és az okos, fenntartható, energiatudatos szigetváros módszertanával, eszközeivel ismerkedhetnek meg a táborozók.Kattintson ide további részletekért!
A robotépítés alapjai
A robotépítés alapjai kurzus során a résztvevők képesek lesznek az alapvető robotépítés és robotprogramozás önálló elvégzésére továbbá képesek lesznek új robotok építésére és programozására is.
További részletek »3D nyomtatás
Némi háttérkutatás után a diákok egy digitális szobrászati eszközzel, amely egy agyagtömböt szimulál, újraalkothatják a tanult természetes folyamatokat. A tanulók 3D-ben kinyomtathatják a végterméküket, ami hatással van az anyag megértésére.
További részletek »Raspberry Pi
A modul célja, megismerjük az épületautomatizálásra felhasználható mikrokontrollereket, azok főbb kommunikációs protokolljait valamint a fejlesztéshez szükséges eszközöket és az épületautomatikában elkalmazandó szenzorok mérési elvét.
További részletek »LEGO robot projektek
A projekt során egy kontrollert, illetve azzal vezérelhető robotot tervezünk, építünk és programozunk. Célunk, hogy a kontroller a robot kormányzásának, sebességének pontos vezérlésén túl egyéb hasznos, a robot irányítását jól segítő funkciókkal is rendelkezzen.
További részletek »