Blog Timeline Full Width

Check out our Latest News!

március 2024

A STEAM felsőoktatási innovációk jutalma: A Lueny Morell-díj

A STEAM felsőoktatási innovációért járó Lueny Morell-díj a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudományok, a művészetek és a matematika (STEAM) területén megvalósított oktatási innováció releváns kezdeményezéseit ismeri el. Az oktatási innovációs kezdeményezés lehet (1) egyetlen tanár vagy tanárok egy csoportja által a saját kurzusa/kurzusai keretében megvalósított kezdeményezés, vagy lehet (2) intézményi kezdeményezés egy/több szak, egy iskola/tanszék...

“Tanulj élethosszig és alakítsd a tantervet a tanulók boldogságához!” – Dr. Fekede Tuli, Etiópiából

Előadás az etiópiai tanárképzési reformokról és a STEM területek oktatásáról 2024. március 7-én Dr. Fekede Tuli, az etiópiai Kotebe University of Education rektorhelyettese, egyetemi docense tartott előadást a TMPK-n a STEM Iroda szervezésében. Az előadás áttekintette az etiópiai oktatás és tanárképzés sajátosságait, továbbá a STEM területek tanításának módszertani kihívásait.

december 2023

EDUCATION:NEXT – Building Synergy and Exchanging Knowledge in EdTech konferencia

A Magyarországi STEM Platform képviselete december 6-án az EdTech konferenciáján járt, melynek középpontjában az oktatástechnológiában rejlő üzleti, akadémiai és társadalmi potenciál került megvitatásra, nemzetközi szakemberek és vállalkozások által. Az EDUCATION:NEXT konferencia egy hiánypótló angol nyelvű platform, amely összeköti, beszélgetésre és cselekvésre készteti az oktatástechnológiai és oktatási rendszer nyitott gondolkodású szereplőit, a köz- és felsőoktatási intézmények vezetőit, szakértőit és...

EU STEM Coalition: Taskforce meeting az ukrán STEM-oktatás támogatására

A STEM iroda munkatársai, Kersánszki Tamás, oktatásfejlesztő és Márton Zoltán projekt koordinátor november 28-30. között a Magyarországi STEM Platform képviseletében az EU STEM Coalition által szervezett Taskforce Meetingen vettek részt az észtországi Tallinban. A találkozó célja az volt, hogy a koalíció tagjai támogatást nyújtsanak az ukrán STEM stratégia kialakításában és tanácsadással segítsék a természettudományi oktatás...

Pályaorientációs nap a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában

Márton Zoltán Gyömrőn járt, a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményében, ahol a pályaorientációs nap keretében számos előadást tartott a tanulóknak. A STEM Iroda projekt koordinátora elmesélte, hogy milyen volt általános iskolásként, ahol még mindig tanítanak egykori pedagógusai. Kiemelte, hogy a mai napig táplálkozik abból az értékes tudásból és gondoskodásból, melyet a...

Sikerrel zárult 2020-ban indult Erasmus+ projektünk, a SOBER

2023.10.11-én, brüsszeli zárókonferenciával és projektértekezlettel zárult le 2020-ban indult Erasmus+ projektünk. Konzorciumi partnereinkkel (belga, lengyel, magyar és török) együtt a konferencia során oktatási szakértők és tanárok előtt mutattuk be a projekt eredményeit.https://stem.uni-obuda.hu/wp-content/uploads/2023/10/2023-1011-SOBER-Final-conference-BE.mp4A hangsúlyt egy átfogó fejlesztési program létrehozására és a tanárok, valamint speciális pedagógusok számára nyújtott képzésre helyeztük, különös tekintettel az ISCED 1-3 oktatási szintek...

EU STEM Coalition projekt megbeszélés & CoVE Fórum – Amszterdam

Márton Zoltán, projekt koordinátor, az Óbudai Egyetem STEM Iroda - Magyarországi STEM Platform képviseletében szeptember végén az EU STEM Koalíció projektcsapat megbeszélésén, Hollandiában járt.Az Óbudai Egyetem a Magyarországi STEM platform alapítója és tagja az EU STEM Koalíciónak. Az Óbudai Egyetem hosszú távú tapasztalatokkal rendelkezik az oktatás és az ipar közötti együttműködés, valamint a tudományos versenyek...

DIGITEACH Erasmus+ Multiplikációs esemény, Budapest

2023. október 6-án tartottuk a DIGITEACH Erasmus+ Multiplikációs Eseményt, melyen bemutattuk a DIGITEACH projektet és a projekt során létrehozott OER (Open Educational Resources) virtuális tanulási közösségi platformot. A projekt háttere A COVID-19 világjárvány a történelem legnagyobb zavarát okozta az oktatási rendszerekben, amely az Európai Unió valamennyi tagállamában sok diákot érintett, és egyedülálló kihívások elé állította a tanulás...